KotiUutisetSirut turvallisemmille, älykkäämpille autoille

Sirut turvallisemmille, älykkäämpille autoille

Lidar-, kello- ja tutkapiirit auttavat tekemään autoista turvallisempia ja automaattisempia parantamalla ohjainten ohjejärjestelmien tunnistamista, ajoitusta ja käsittelyä.



Texas Instruments on ottanut käyttöön uuden autoteollisuuden lidar-, kello- ja tutka -ratkaisujen salkun, joka on suunniteltu auttamaan autovalmistajia parantamaan edistyneitä kuljettajan avustusjärjestelmiä (ADAS) ja laajentamaan autonomisia ominaisuuksia laajemmalla ajoneuvovalikoimalla.

Etupuolella on LMH13000, teollisuuden ensimmäinen integroitu nopea Lidar-laser-ohjain.LMH13000: lla on erittäin nopea 800PS: n nousuaika, ja se mahdollistaa jopa 30% pidemmän etäisyyden mittaukset erillisiin liuoksiin-luonnonvaraisten objektien havaitsemiseen ja reaktioon itsenäisissä järjestelmissä.Sen integroitu tuki LVD -levyille, CMO: lle ja TTL -signaaleille eliminoi tilaa vievien kondensaattorien ja ylimääräisten piirien tarpeen, vähentäen järjestelmän kustannuksia jopa 30%: lla ja pienentäen liuoksen kokoa kertoimella neljä.

Kun lähtövirrat ovat enintään 5A ja vain 2%: n variaatio äärimmäisissä lämpötiloissa (-40 ° C-125 ° C), LMH13000 tukee myös luokan 1 silmäturvallisuusstandardeja-toisin kuin perinteisiä ratkaisuja, jotka vaihtelevat jopa 30%.

TI lanseerasi myös CDC6C-Q1-oskillaattorin yhdessä LMK3H0102-Q1 ja LMK3C0105-Q1 -kellogeneraattorien-ensimmäisen autojen luokan kellosylitysten kanssa bulkkien akustisen aallon (BAW) tekniikan perusteella.Nämä laitteet tarjoavat 100x suuremman luotettavuuden kuin kvartsipohjaiset vaihtoehdot, vika-ajan (FIT) -nopeus niin alhainen kuin 0,3.Niiden kestävyys lämpötilan muutoksiin, värähtelyihin ja sähkömagneettisiin häiriöihin tekevät niistä ihanteellisia operaatiokriittisiin ADA: iin ja infotainment-sovelluksiin.

Laajentaessaan tutkanportfolioaan TI esitteli AWR2944P MMWAVE -tutka -anturin, tehokkaan päivityksen suositulle AWR2944 -alustalle.Tämä anturi parantaa etu- ja kulmatutkimaisia ​​ominaisuuksia parannetun signaali-kohinasuhteen, suuremman laskennallisen tehon, laajennetun muistin ja sisäänrakennetun laitteistokiihdyttimen avulla, joka mahdollistaa koneoppimisen reunalla-tukee pidemmän kantaman havaitsemista, parannetun kulmatarkkuuden ja edistyneemmän käsittelyn vastaamaan seuraavan sukupolven ADAS-sovellusten vaatimuksia.

"Viimeisimmät autoteollisuuden analogiset ja sulautetut prosessointituotteemme auttavat autovalmistajia täyttämään molemmat nykyiset turvallisuusstandardit ja kiihtyvät kohti törmäysvapaa tulevaisuutta", sanoi ADAS: n ja Infotainmentin TI: n toimitusjohtaja Andreas Schaefer."Puolijohdeinnovaatio tarjoaa luotettavuuden, tarkkuuden, integroinnin ja kohtuuhintaisuuden autovalmistajien on lisättävä ajoneuvojen autonomiaa koko laivastonsa ajan."