KotiUutisetMaailmanlaajuiset TV-markkinat kasvoivat ensimmäisellä neljänneksellä 9,9% verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon, jolloin Samsung jatkaa

Maailmanlaajuiset TV-markkinat kasvoivat ensimmäisellä neljänneksellä 9,9% verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon, jolloin Samsung jatkaa

Markkinatutkimuslaitosten viimeisimmän raportin mukaan maailmanlaajuinen TV-myynti oli 51,226 miljoonaa tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, kasvua 9,9 prosenttia viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta.

Markkinoiden kokonaismyynti oli 27,39 miljardia Yhdysvaltain dollaria, kasvua 32,8% viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta.

Niistä Samsung Electronics pysyi lyijyllä, mikä johtui lähinnä zled ja suurten televisioiden myynnin voimakkaasta kasvusta, jonka markkinaosuus oli 32,9%, ennätyksellinen korkea.

Etelä-Korean LG Electronics ei ole kaukana, ja markkinaosuus on 19,2 prosenttia, kun taas Japanin Sony on kolmas kuin 8 prosentin markkinaosuus.

Raportin mukaan maailmanlaajuiset OLED-TV-markkinat kasvoivat vuosittain 90-1,19 miljoonan yksikön ensimmäisellä neljänneksellä tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.

Koko vuoden markkinakoko odotetaan kasvavan 5,8 miljoonaan yksikköön 3,65 miljoonasta viime vuodesta, mikä vastaa 10 prosenttia koko TV-markkinoista.
Lisäksi maailmanlaajuinen zle TV -myynti oli 2,68 miljoonaa yksikköä tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, kasvua 74,3% viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon Samsung osallistui 2,01 miljoonaa yksikköä.

Samsung sanoi, että se odottaa yli 10 miljoonaa televisiota tänä vuonna.

Korkealaatuisten televisioiden markkinoilla hinnoiteltu yli 2500 dollaria, Samsung sijoittuu ensinnäkin markkinaosuus 46,6 prosenttia, LG rivellä toiseksi 24,5 prosenttia ja Sony riveillä kolmannella 17,6 prosenttia.

Samsung Electronics hallitsee myös 80 tuumaa ja suurempia TV-markkinoita, joiden markkinaosuus on 52,4%.